Gennemgang af Umbraco CMS

Hos Diviso tilbyder vi udvikling af corporate websites og e-handelsløsninger, der er baseret på det populære, danskudviklede content management system, Umbraco CMS. Men hvad er Umbraco CMS egentlig for en størrelse, hvilke features har systemet, og hvad kan vi tilbyde med vores løsninger? Det kan du blandt andet blive meget klogere på ved at læse med her.

Umbraco CMS

Umbraco CMS er et gratis, .NET baseret open-source CMS system, som er udviklet i Danmark. Et CMS system er et stykke brugervenligt software, som man anvender internt i en virksomhed til organisere og håndtere indholdet på en hjemmeside med. I CMS systemet kan man derfor nemt og overskueligt oprette og redigere i indholdet på ens hjemmeside, uden at man behøver at have kendskab til programmering. Man kan tilgå sit CMS system med et login fra enhver almindelig browser, og derfor er det muligt at rette i sit CMS system uanset, hvor i verden man befinder sig.

Umbraco CMS blev første gang udgivet i år 2000, og det er udviklet af danske Niels Hartvig, som stadig står i spidsen hos virksomheden. Systemet er udviklet i programmeringssproget C#, og det afvikles på en Microsoft Windows platform. Der findes i dag mere end 443.450

aktive Umbraco CMS løsninger verden over, som bl.a. inkluderer store, globale virksomheder såsom Heinz og Peugeot.

Du kan læse mere om Umbraco CMS, og hvorfor vi har valgt dette CMS system fremfor andre her.

Diviso standardfeatures i Umbraco CMS

Når du bestiller en corporate webløsning hos Diviso, er der nogle bestemte features, der er med i en standard løsning. Derudover kan der selvfølgelig også udvikles special-funktionaltitet til lige det, du har brug for. Standardfunktionaliteterne er:

Nyeste Umbraco CMS version

Vi udvikler naturligvis alle vores løsninger i den nyeste version af systemet, så du som kunde er sikker på en up-to-date og tidssvarende løsning.

Oversættelsesmodul

Med oversættelsesmodulet får du et værktøj, der gør det nemt og enkelt at håndtere oversættelse af dine sites i Umbraco CMS. Oversættelsesmodulet styrer hele dit oversættelses-flow på en simpel og overskuelig måde, så du får de bedste forudsætninger for at oversætte dine sites i Umbraco CMS.

Responsive og unikt design

Med vores Umbraco CMS-løsning er der ingen stramme bånd - du kan få et website med præcis det udtryk og de funktioner, du ønsker. Derfor får du en online tilstedeværelse med det design, som afspejler din virksomhed, og det er naturligvis designet efter de nyeste standarder og parametre, så din løsning bliver lækker og moderne at se på.

Derudover er dit design responsive. Det vil sige, at du får et design, som automatisk tilpasser sig til den enhed, som dine besøgende anvender – hvad enten det er mobil, tablet eller desktop. På den måde præsenteres dit website professionelt på alle platforme, så din løsning fremstår så brugervenlig som muligt.

Sitemap

Et sitemap er et slags index med et overblik over alle de undersider, der findes på et website. En sitemap er derudover en god hjælp til dine besøgende og søgemaskinerne, når de skal finde rundt i et website. I Umbraco CMS opdateres sitemappet automatisk, hver gang man opretter en ny undersite. Dermed angives strukturen på dit website, så det bliver nemt og logisk at benytte din website.

Grid-editor

Umbraco CMS er et modulbaseret system, som laves med udgangspunkt i grids. Dette betyder, at det er nemt og overskueligt at oprette indhold, som bliver tilpasset hjemmesidens indramning ud fra de rigtige designparametre, som sikrer, at hjemmesiden altid ser strømlinet og ens ud på alle sider og enheder.

WYSIWYG drag-and-drop editor

Umbraco CMS er nemt at arbejde med - det er både lettilgængeligt for webmasteren og også forholdsvis nemt at gå i gang med for nye udviklere. Layoutdelen er blot én af Umbraco CMS’ mange styrker, og du kan derfor selv bestemme, hvordan dit websites design skal se ud.

Du får overblik over de sider, du kan redigere, og den enkelte side er opdelt i en række felter til f.eks. tekst og billede. Du kan dermed nemt ændre tekster og tilføje nye billeder på få minutter. Med Umbraco CMS’ drag-and-drop editor kan du derfor nemt trække rundt i og tilføje nye elementer på dine sites, som du vil, uden at du skal skrive en eneste linje kode – alle kan derfor let og hurtigt både oprette og redigere i websitet.

WYSIWYG er en sammentrækning af ”What You See Is What You Get”, hvilket betyder, at her ser man, hvad man får. Det du ser, når du redigerer dit site i Umbraco CMS, er derfor også det, brugerne ser.

Umbraco Forms – formulardesigner

Med Umbraco Forms er det muligt at designe sine egne formularer lige så nemt, som det er at oprette alt andet indhold i Umbraco CMS. Der kan vælges mellem forskellige, velkendte inputtyper, valideringsregler og under hvilke betingelser, de skal vises. Det er derfor en nem og problemfri proces at oprette formularer i Umbraco CMS - hvad enten der er behov for en simpel kontaktformular eller en større spørgeskemaundersøgelse, er det let og enkelt at gå til.

Søgefunktion

Vi kan også tilføje en søgefunktion til dit website, som gør, at brugerne har mulighed for at lave en hurtig søgning på hjemmesiden, hvis de ikke ønsker at bruge tid på at klikke rundt på sitet. Med en søgefunktion opretholdes brugervenligheden på sitet, og det bliver hurtigt og nemt for brugerne at finde de informationer, de søger.

Medarbejdermodul

Med vores medarbejdermodul i Umbraco CMS er der mulighed for at oprette et modul på en side, hvori virksomhedens medarbejdere bliver præsenteret på hjemmesiden på en flot og overskuelig måde. Dette kan præsenteres på forskellige måder alt efter, hvilke præferencer du har til visningen.

Referencemodul

Med vores referencemodul i Umbraco CMS er det muligt at oprette en underside, hvorpå brugerne får en oversigt over jeres kundereferencer/kundecases. Dette kan bl.a. inddeles efter kategori, tekst eller billeder, så du kan vise dine referencer, som du ønsker.

Forhandlermodul

Med vores forhandlermodul kan der oprettes en underside i Umbraco CMS, hvorpå brugerne kan få adgang til en oversigt over jeres forhandlere, som gør det nemt og hurtigt for brugerne at finde frem til en af jeres forhandlere i deres nærområde. Dette kan bl.a. vises på et kort eller liste alt efter dine besøgendes præferencer.

Nyhedsmodul

Sørg for at fortælle alle besøgende, hvad I går og laver. Med vores nyhedsmodul er det nemt at oprette nyheder på forsiden eller en underside, så alle bliver mødt af, at der sker noget i virksomheden. Med nyhedsmodulet er det let og enkelt at oprette de nyheder i Umbraco CMS, som i ønsker, at jeres besøgende skal se. Nyheder kan derudover også kategoriseres og tagges, så modulet selv foreslår relaterede nyheder.

Installation af Mailchimp

Vores corporate-løsning kan integreres med e-mailsmarkedsføringsprogrammet, MailChimp, så når du f.eks. opretter en formular til tilmeldelse af nyhedsbrev på dit website, sendes disse data automatisk videre til MailChimp. På den måde samarbejder vores Umbraco CMS-løsning og MailChimp, og du opnår en lettere integration og med din e-mailmarkedsføring.

Sliderfunktionalitet

I vores Umbraco CMS-løsning kan der oprettes forskellige former for slidermoduler, som oftest anvendes på forsiden. Dette kan bl.a. bruges til at vise forskellige produkter, nyheder eller andet i en slider på forsiden, hvor topbillederne skifter efter en angivet tidsperiode.

Derudover kan der naturligvis også indsættes topvideoer, så dine besøgende bliver mødt af en kort video eller flere små videoklip, som kan fange deres opmærksomhed, og som præsenterer din virksomhed på en interaktiv måde. Det er nemt at redigere i dine sliders, så dine besøgende altid ser dine nyeste produkter, nyheder eller andet.

Responsive menu med flere niveauer

Med vores Umbraco CMS-løsning får i et fuldt opdateret system, der tilbyder responsive design og menuer på flere niveauer. Det betyder altså, at jeres hjemmesides design og visning automatisk bliver tilpasset til de enheder, som jeres brugere anvender – uanset platform eller browser.

Ligthbox til YouTube, Vimeo og billeder

En lightbox er en pop-up funktion, hvor resten af indholdet på siden bliver lidt mørkere, når markøren holdes henover lightboxen, så indholdet i pop-up boxen står tydeligere frem. Med vores Umbraco CMS-løsning kan dette integreres med både YouTube, Vimeo og et billedgalleri, så der enten vises et videoklip eller et billede, når markøren holdes henover lightboxen.

Flersproglig CMS

Med vores Umbraco CMS-løsning kan der kan nemt og hurtigt skabes hjemmesider på flere forskellige sprog, alt efter hvilke markeder jeres virksomhed opererer på, så det er muligt for alle jeres kunder at få og finde de rette informationer om jeres virksomhed uanset sproget.

Søgemaskiner og sociale medier

Udover de ovenstående funktioner, som medfølger i enhver webløsning fra Diviso, er der også nogle elementer til søgemaskineoptimering og sociale medier, som medfølger vores løsninger. På den måde bliver din løsning klædt godt på til de sociale medier og søgemaskineoptimering, så du og dine medarbejdere får mulighed for at analysere, udvikle og oprette nyt indhold til din webløsning og på de sociale medier. Disse elementer er: 

Open-Graph-Tags opsætning til sociale medier

Med vores Umbraco CMS-løsning er det nemt at opsætte Open-Graph-tags i forhold til deling af indhold på de sociale medier. Open-Graphs-tags spiller en vigtig rolle, når jeres indhold bliver delt eller linket til på de sociale medier.

I Open-Graph-tagget kan man selv bestemme, hvad der skal stå, når indholdet bliver delt. På den måde kan man sikre sig, at det er de rigtige budskaber og billeder, der bliver delt om virksomheden på de sociale medier.

Standardopsætning af teknisk SEO

Søgemaskineoptimering (SEO) er en vigtig del af nutidens konkurrencefaktor på det online marked. Dette er der taget hensyn til med vores Umbraco CMS-løsning, da det i systemet er muligt at opsætte dine sites i forhold til teknisk SEO, så dit website får en optimal visning i søgemaskinerne.

Det betyder, at du bl.a. kan oprette titler, beskrivelser, keywords, indsætte billeder og meta tags på alle dine sites, så du selv styrer, hvordan dine sites vises i søgeresultaterne på søgemaskinerne.

Oprettelse af Google Masterkonto med standardværktøjer

Vi opsætter også en Google Webmasterkonto med standardværktøjer til alle løsninger hos Diviso. Google Masterkonto er en bruger til virksomheden, hvor du og dine medarbejdere kan få adgang til denne. I Google Masterkontoen er der tilknyttet en række af forskellige værktøjer, der alle er med til at styre din online tilstedeværelse. Værktøjerne hertil er:

Google My Business på hovedkontor

Du får derudover opsat en konto på Google My Business på jeres virksomheds hovedkontors adresse. Med denne konto kan du sørge for, at de oplysninger og billeder, der bliver vist, når brugere og potentielle kunder søger på din virksomhed på Google, er korrekte og nogle, som du selv har angivet. På den måde kan du være herre over de oplysninger, Google viser om din virksomhed, så din virksomhed fremstår professionel i søgeresultatet.

Standardinstallation af Google Analytics

Du får en integration med en standardinstallation af Google Analytics, som er det mest populære, online analyseværktøj, der findes. Med Google Analytics opnår du indsigt i, hvordan dine besøgende anvender dit site, hvor de kommer fra og meget, meget mere. Med Analytics kan du derfor altid følge med i anvendelsen af dit site og dine produkter, så du kan analysere og optimere dit site ud fra, dine besøgenes adfærd på sit site.

I Google Analytics får du bl.a. et overblik over besøg fra de forskellige enheder, en komplet oversigt over dine vigtigste hændelser og kanaler, identificering af dine primære sociale medie kilder og optimering og analyse af dine Google AdWords annoncekampagner.

Google AdWords konto

Derudover opretter vi en Google AdWords konto, der er tilknyttet Google Masterkontoen, så du og dine medarbejdere har mulighed for at oprette annoncer i det populære annonceringsprogram. Med Google AdWords kan du oprette annoncer til forskellige kampagner og lignende, der gør besøgende på Google opmærksom på dit brand og dine produkter. Annoncerne vises bl.a. i Googles søgeresultat og i højre side af skærmen, når dine besøgende foretager en søgning.

Google Tag Manager

Med Google Tag Manager får du mulighed for at opsætte dataopsamling og tracking på alle dine vigtige KPI’er (Key Performance Indicators) og målepunkter, uden at du skal forbi en udvikler for at opsætte eller ændre i eksisterende kode. Med Tag Manager kan du opdatere og implementere sporing såsom tilmeldinger, delinger, køb, downloads, klik på udgående links og meget mere på dit site.

Google Webmaster Tools

Med Googles Webmaster Tools kan du og dine webmasters få yderligere indsigt i, hvordan Googles robot crawler og indekserer din virksomheds website eller webshop, så de kan optimere og indekserer din webløsning bedre. Med Webmaster Tools kan du bl.a. få besked, hvis der er problemer med dit site, holde styr på dine 404 sider, tjek dine indgående links, se hvilke søgeord, som ligger godt i søgemaskinerne og meget mere.

YouTube

Hvis din virksomhed har en YouTube konto/kanal, kan vi implementere denne i din Google Masterkonto samt sørge for, at din YouTube konto bliver optimeret til brug i Masterkontoen.

Kvalitetssikring

Udover søgemaskineoptimering og sociale medier tilbyder vi også nogle forskellige elementer til alle vores corporate løsninger, som er med til at kvalitetssikre din webløsning. Med nedenstående elementer er du derfor sikret en løsning, der lever op til nutidens høje kvalitet indenfor online tilstedeværelse:

Sitecrawler

Ved lancering af dit site sikrer vi os naturligvis, at hele dit site fungerer optimalt. Dette gøres ved hjælp af en sitecrawler-test, hvor vi sikrer, at alle sider er hurtige og uden kritiske fejl, og der ses på, hvilke sider der skal optimeres inden lancering. På den måde er dit site 110 % klar til besøg, når det lanceres.

Proaktiv overvågning af site

Vi udfører altid en proaktiv overvågning af dit site. Dette er din sikkerhed for, at vi overvåger, at alt på dit site fungerer og kører, som det skal, og ellers løser vi det så hurtigt som muligt.

Proaktiv Google PageSpeed og Mobiletest

I vores Umbraco CMS-løsning har vi lavet en integration med Google PageSpeed, som sørger for at teste hastigheden af loadingtiden på dit site på de forskellige enheder. På denne måde kan du sørge for, at dit site altid fremstår så brugervenligt som muligt for alle brugere på tværs af platforme – også mobilbrug.

I vores Umbraco CMS-løsning tilgås denne funktion i hovedmenuen, og du kan derfor altid holde styr på og se din PageSpeed. Disse tests kører automatisk, så dine sites altid bliver testet hver eneste gang, der bliver foretaget den mindste redigering på dit site.

Redirect modul

Med redirect modulet sørger vi for, at dine besøgende bliver omdirigeret til en angivet side, hvis en af dine sider slettes. På den måde kan du selv være medbestemmende for, hvor dine brugere skal sendes hen.

Dette modul sørger også for, at hvis ikke der oprettes en henvisning til en anden side, så møder brugeren en fejlside, der også er kendt som en 404 side. 

Rewrite modul

Med et rewrite modul sørger vi for, at dine besøgende ser en URL i browserens søgefelt, som du og dine webmastere selv kan angive. På den måde omdirigeres dine URLs automatisk, uden at dine besøgende opdager det. Dermed kan du usynliggøre forskellige tags i dine URLs, som dine besøgende ikke kan se, men som bl.a. kan bruges til markedsføringsanalyse i Google Analytics.

Support

Når du bestiller en webløsning hos Diviso, er du ikke bare overladt til dig selv – vi er med dig hele vejen igennem, og det betyder også post-lancering af dit produkt. Derfor tilbyder vi både support og undervisning, så du får de bedste forudsætninger for brugen af din webløsning.

Support pr. mail eller telefon

Vi sørger altid for kompetent support til dit produkt. Det betyder, at du både kan kontakte os pr. e-mail eller telefon. Vi vil derefter svare dig hurtigst muligt, så du kan komme videre med din løsning. Derudover får du altid en fast kontaktperson, så du kommer i kontakt med den samme person hver gang – det sparer dig tid, da du ikke skal sætte en anden person ind i din løsning.

Undervisning i back-end

Udover at tilbyde support pr. telefon og mail sørger vi også for, at du og dine webmasters får grundig undervisning i brugen af din webløsning i Umbraco CMS. På den måde bliver i klædt godt på til hverdagen med det nye system, og i får mulighed for at stille spørgsmål og se, hvordan jeres back-end fungerer.

Kontakt os og hør mere om vores løsninger

Hvis du er interesseret i at høre mere omkring, hvordan din virksomhed kan få en professionel webløsning, der støtter op om jeres brand image, og som er nem at arbejde med for alle, er du meget velkommen til at kontakte os. Du kan få tilsendt en gratis demo eller få udarbejdet et uforpligtende tilbud, så du kan se meget mere om, hvad vores Umbraco CMS-løsning kan gøre for dig og din virksomhed.

Udfyld formularen nedenfor, så vender vi tilbage hurtigst muligt.