Umbraco SEO

Umbraco SEO

Vi opsætter denne konto for dig, så du har adgang til værdifulde værktøjer såsom: Google My Business, Google Analytics, Google AdWords, Google Tag Manager, Google Webmaster Tools og Youtube.

Dit Umbraco-site gør det muligt at arbejde dedikeret med teknisk søgemaskineoptimering, så dit website får en optimal visning i søgemaskinerne og derved ses af flere. Opret titler, beskrivelser, metatags m.m.

En Google MyBusiness konto gør det muligt for dig at bestemme, hvilke oplysninger og billeder der skal vises, når brugere og potentielle kunder søger på din virksomhed på Google.

Med en standardinstallation får du indsigt i, hvorrdan dine besøgende anvender dit site, hvor de kommer fra, hvilke enheder de benytter og meget, meget mere.

Med Google Tag Manager har du mulighed for at indsamle og tracke teknisk data relateret til dine KPI'er.

Få indsigt i hvordan Google crawler og indekserer din virksomheds website. Webmaster Tools giver dig besked, hvis der er problemer med dit website, holder styr på dine 404-sider, tjekker dine indgående links og viser hvilke søgeord, der placerer højt i søgemaskinerne.

Umbraco søgemaskineoptimering
SEO (Search Engine Optimization) er de metoder og værktøjer, som kan påvirke din hjemmesides placering i Googles søgeresultater.

Søgemaskineoptimering består af mange forskellige delelementer, da søgeresultater er mangeartede - eksempelvis billede-, tekst- og videosøgninger samt lokale, nationale eller internationale søgninger og varierende resultatvisninger afhængig af enheds brug som ved mobile søgninger.

Nogle af fordelene ved søgemaskineoptimering fremfor betalt søgeordsannoncering er, at mange brugere har større tiltro til de organiske resultater fremfor de betalte, da mange laver research søgninger eller starter købsprocessen med en søgning.

Hvad er SEO?
Google viser små uddrag/eksempelvisninger med oplysninger som f.eks. sidens titel og en kort beskrivende tekst, om de enkelte søgeresultater.
Google søgeoptimering af titler, metabeskrivelser og snippets er væsentlige elementer, der giver en højere CTR (click through rate).
Dette resulterer i en bedre konverteringsrate på SEO, samt en bedre eksponeringseffekt.

Hvad er Google optimering?
Side 1, nummer 1 eller topplaceringer er mere differenteret idag end tidligere, dels på grund af de mange forskellige typer af resultatvisninger. Men også brugen af forskellige enheder, personaliserede resultater og geografisk placering har stor indflydelse på hvilket søgeresultat den enkelte bruger for på en bestemt søgeterm.
At søgeresultaterne kan give forskellige resultater til dig og mig, på samme søgeord, gør at organiske søgninger bliver mere relevante og værdifulde, da selvom vi søger på dette samme, ønsker vi sikkert noget forskelligt.

Hvad betyder søgeordsoptimering?

Effektiv SEO søgeordsoptimering på de rette søgeord, som dine potentielle kunder bruger, sikrer dig optimal synlighed i Google.
Top placeringer i Google afhænger af Googles søge algoritmer og hvilke ranking factors de anvender.

Hvad er teknisk SEO?

Teknisk SEO handler primært om de tekniske aspekter på dit website, som kan påvirke dine resultatvisninger og placeringer i søgemaskiner.
Teknisk SEO er et meget bredt og svært emne indenfor SEO og er et af de områder der består af mange forskellige parametre, såsom linkstrukturer, response koder, indexering, kodning, sitemaps mv.
Core Web Vitals som f.eks. hastighed, mobilvenlighed, SSL og sikker browsing er også væsentlige elementer.
Udover dette er Metatags, H-tags, markeringer, overskifter, titler, duplikeret indhold, tagging af billeder mv. i indholdet også væsentlige faktorer.