Umbraco SEO

shape
wave

Umbraco SEO

Dit Umbraco site gør det muligt at arbejde dedikeret med teknisk søgemaskineoptimering, så dit website får en optimal visning i søgemaskinerne og derved ses af flere. Opret titler, beskrivelser, metatags m.m.

Umbraco søgemaskineoptimering
SEO (Search Engine Optimization) er de metoder og værktøjer, som kan påvirke din hjemmesides placering i Googles søgeresultater.

Søgemaskineoptimering består af mange forskellige delelementer, da søgeresultater er mangeartede - eksempelvis billede-, tekst- og videosøgninger samt lokale, nationale eller internationale søgninger og varierende resultatvisninger afhængig af enheds brug som ved mobile søgninger.

Nogle af fordelene ved søgemaskineoptimering fremfor betalt søgeordsannoncering er, at mange brugere har større tiltro til de organiske resultater fremfor de betalte, da mange laver research søgninger eller starter købsprocessen med en søgning.

Hvad er teknisk SEO?

Teknisk SEO handler primært om de tekniske aspekter på dit website, som kan påvirke dine resultatvisninger og placeringer i søgemaskiner.
Teknisk SEO er et meget bredt og svært emne indenfor SEO og er et af de områder der består af mange forskellige parametre, såsom linkstrukturer, response koder, indexering, kodning, sitemaps mv.
Core Web Vitals som f.eks. hastighed, mobilvenlighed, SSL og sikker browsing er også væsentlige elementer.
Udover dette er Metatags, H-tags, markeringer, overskifter, titler, duplikeret indhold, tagging af billeder mv. i indholdet også væsentlige faktorer.

Skal vi give dig et Uforpligtende tilbud?

Vi er sikre på, at vi kan hjælpe dig. Tag kontakt til os og hør, hvordan vi sammen kan få dig i mål med dit projekt.

Ring og få en uforpligtende snak

+45 22 99 68 44
Kristian Kristensen

CSO / Partner

Søgeoptimering - Google optimering

Søgeresultaterne som dine brugere præsenteres for, på baggrund af deres søgeadfærd, kan have stor indflydelse på brugerens oplevelse af dit brand.

Med en række værtøjer kan søgeresultater Google søgeoptimeres med relevant information, hvor tekst, billeder og videoer præsenteres overskueligt og brugervenligt.

Kontakt information, rutevejledning, produkt links m.m. kan præsenteres og øge bruger interaktionen direkte fra deres søgeresultater.

Google søgeresultater lister idag forskellige typer af indhold som f.eks. tekst, billed og videoer.

Standard søgning eller universel søgning samler relevant indhold, såsom tekst, billeder, nyheder, kort, videoer på en søgeresultatside.

Som standard i Google kan man også søge specifik efter billed, video, på maps eller efter apps. Udover disse standard søgefunktioner har Google også mere tema eller specifikke søgefunktioner som bla. news, fly, books og stemmesøgning.

Søgeresultaterne har yderligere en hel del variationer i visningerne, som f.eks. ved søgning på firmanavn, lokale søgninger eller geografisk betingede søgninger og søgninger på mobile enheder, her vises der på visse områder helt andre resultater, f.eks med integration af telefonnummer.

Både søgeresultatvisning og selve søgeresultatet kan også afhænge personaliserede søgninger hvor disse visninger er baseret på dit personlige indhold, brugerkontekst, geografi, webhistorik mm., udover dette, kan visningen kombineres med informationer baseret på semantiske søgninger og Google knowledge graph.

Søgeordsoptimering

Dine kunder og potentielle kunder benytter måske slet ikke de ord og sætninger, som du tror de gør!

Med løbende søgeordsoptimering / søgeordsanalyse, måling og dataopsamling, trackes der både på netop de søgeord dine kunder bruger og hvilke søgeord der konvertere bedst.

Med professionel løbende Google optimering og søgeordsoptimering er du på forkant med på præcis de søgeord, som dine kunder benytter.

SEO optimering

SEO eller Search Engine Optimization er de metoder og værktøjer, som kan påvirke en website placering i Googles søgeresultater.

SEO optimering består af mange forskellige del elementer, da søgeresultater er mangeartede. Eksempelvis billede, tekst og video søgninger, lokale, nationale eller internationale søgninger og varierende resultat visninger afhængig af enheds brug som ved mobile søgninger.

Nogle af fordelene ved SEO fremfor betalt søgeordsannoncering er, at en del brugere har større tiltro til de organiske resultater fremfor de betalte, da mange laver research søgninger eller starter købsprocessen med en søgning.

Søgemaskineoptimering

Webtrafik drives i høj grad af de største søgemaskiner; Google, Bing og Yahoo. Markedsandelen for disse svinger fra land til land, men Google er den absolut største og mest dominerende søgemaskine i dag.

Søgemaskiner er den hyppigst anvendte navigationsmetode online og står i det fleste tilfælde for størstedelen af websites trafik. Kan din hjemmeside ikke findes af søgemaskinerne, misser du derfor en hel del trafik til dit site.

Søgemaskiner finder dine søgeresultater på baggrund af algoritmer, som matcher flere forskellige ranking factors og indhold med den indtastede søgning.

Google Business

Google Business er en virksomheds profil, som kædes sammen med en tilsvarende Google+ profil. Business profilen opdateres med virksomhedens stamdata, billeder m.m., som vises i Googles søgeresultater.

Med en Business profil sikrer du, at din virksomhed præsenteres med relevant information, som er let tilgængelige for de kunder/kundeemner der søger på dit brand.

Hos Retainer kan vi hjælpe dig med din Google Business profil og sikre at dine stamdata præsenteres nemt og overskueligt i Googles søgeresultater.
Få indblik i "lokale" data

Med Google Business kan du indsamle data omkring dine eksponeringer i Googles søgemaskine. Dette omfatter bl.a. eksponeringer i billedesøgninger, hvor mange der anmoder om rutevejledninger til din forretning og meget mere.

Google søgemaskineoptimering

Google søgeoptimering går helt banalt ud på at søgeoptimere dit website, så Googles søgemaskine kan crawle og læse dit site bedst muligt.

Dette øger din eksponering og trafik via Googles organiske søgeresultater.

Søgemaskineoptimering består af mange individuelle elementer, som alle arbejder sammen i forhold til optimering af dit site.

SEO søgeord

Med udgangspunkt i virksomheden´s produkter eller ydelser, kan man hoved opdele SEO søgeord i disse 3 typer:

Generiske søgeord
Populære søgeord der typisk bruges i research fasen, eller søgeord der direkte er baseret på informationssøgninger.

Brand og produkt søgeord
Brand eller produkt søgeord der typisk bruges ved købsrelaterede søgninger.

Lokale eller geografiske bestemte søgeord
Søge ord med by eller anden lokation information i søgeordet.

Umbraco søgemaskineoptimering

Dit Umbraco-site gør det muligt for dig at arbejde dedikeret med teknisk søgemaskineoptimering direkte i back-enden. Vi hjælper dig selvfølgelig gerne godt i gang med dette.

wave